Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Upośledzenie umysłowe - przegląd literatury
Dziś w dobie szczególnych przeobrażeń i poszukiwań, także w pedagogice specjalnej, pogląd ten urzeczywistnia się.
Pedagogika specjalna posługując się różnymi metodami próbuje doprowadzić do tego, aby stała się możliwa skuteczna rehabilitacja lekko, umiarkowanie, znacznie, a nawet głęboko upośledzonych umysłowo. Liczne badania zajmujące się tą problematyką dają nadzieję, że można wiele zrobić, aby umożliwić osobom upośledzonym umysłowo oraz osobom z ryzyka upośledzenia umysłowego samodzielne, niezależne i godne życie. Należy przede wszystkim zmniejszyć dystans dzielący je od osób pełnosprawnych i sprawić aby świat znalazł się w ich zasięgu. Dzieci z ryzyka upośledzenia umysłowego, które są objęte wsparciem i pomocą pedagogiczną otrzymują szansę rozwojową, edukacyjną i społeczną.
My jako pedagodzy specjalni musimy wnikliwie i rzetelnie rozpoznawać zaburzenia i szanse rozwojowe każdego dziecka upośledzonego. Wiedza ta jest niezbędna do korygowania i usprawniania tego co zaburzone oraz wzmacniania tego co jest siłą rozwojową dziecka.
REKLAMA
(...)
Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:
 |
otwórz (PDF - 88 KB)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader
|
Barbara Michałowska