Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Rola ćwiczeń śródlekcyjnych w profilaktyce wad postawy dzieci
W ostatnich dziesięcioleciach jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju nauki i techniki.
Ludzie pochłonięci troską o wygodniejsze życie coraz częściej zapominają o swojej
biologicznej egzystencji. Postępująca urbanizacja życia gospodarczego i pracy ludzi ułatwia
im życie i czyni je bardziej wydajnym, ale jednocześnie eliminuje ruch i wysiłek fizyczny.
Siedzący tryb życia, hipokinezja, brak kontaktu z otaczającą przyrodą oraz nadmierne
obciążenia układu nerwowego (stres) powodują szereg odchyleń od prawidłowego stanu
zdrowia.
Zjawiska te w coraz szerszym stopniu dotykają także dzieci w wieku szkolnym. Liczba
chorób cywilizacyjnych, które występują u dzieci jest bardzo duża, ale swoistą plagą stają się
wady postawy ciała. A przecież prawidłowa postawa ciała jest jednym z warunków ich
normalnego rozwoju i zdrowia. Warunkuje ona przecież sprawność organizmu i jego
zdolność do działania. W związku z tym niezmiernie ważnym zadaniem wszystkich
nauczycieli jest dbałość o poprawną postawę, która w wieku szkolnym łatwo może ulec
zniekształceniu.
Doskonałą okazją do wyrównania niedoboru ruchu i przejawem troski o zdrowie
i prawidłowy rozwój dzieci mogą być ćwiczenia śródlekcyjne.
Niestety w literaturze specjalistycznej nie poświęcono im zbyt wiele uwagi. Wskazuje na to
skromna liczba publikacji i pozycji książkowych.
Niniejsza praca ma na celu wskazanie, jaką rolę mogą odgrywać ćwiczenia śródlekcyjne
w profilaktyce wad postawy ciała dzieci.
(...)
Pełna publikacja...
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Bożena Lech